2016 2017MINISTERUL EDUCAŢIEI AL REPUBLICII MOLDOVA
MUNISTERUL AGRICULTURII ŞI INDUSTRIEI ALIMENTARE
AL REPUBLICII MOLDOVA
COLEGIUL TEHNIC AGRICOL DIN SOROCA
„ APROBAT „
DIRECTORUL COLEGIULUI,
DOCTOR ÎN PEDAGOGIE,
CONFERENŢIAR UNIVERSITAR
___________ C. NESTERENCO
R A P O R T
DESPRE ACTIVITATEA
COLEGIULUI TEHNIC AGRICOL DIN SOROCA
ÎN ANUL DE STUDII 2015 – 2016
EXAMINAT
LA CONSILIUL PROFESORAL
PROCES – VERBAL NR. 3
DIN _10.10.2016_
SOROCA, 2016
Informaţie cu privire la instituţie
Denumirea şi adresa.
Colegiul Tehnic Agricol din Soroca este amplasat pe adresa: str. Calea Bălţului, 2, or. Soroca, MD-3004. Telefoanele de contact (230) 2-23-27; (230) 2-23-08; (230) 2-24-42; fax (230) 2-23-27; (230) 2-24-42. Poşta electronică cnesterenco@yandex.ru; sorocacolegiu@mail.ru< pagina web colegiiagricole.md
Descrierea generală a instituţiei.
Instituţia de învăţământ a fost fondată la 8 septembrie 1907. Colegiul a fost reorganizat prin Hotărârea Guvernului Republicii Moldova nr.415 din 22 iunie, 1992 „Cu privire la reorganizarea instituţiilor de învăţământ mediu cu profil agrar” (Ordinul Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare al Republicii Moldova nr.124 din 26 iunie, 1992), drept act de reorganizare al Sovhozului-Tehnicum de mecanizare şi electrificare a agriculturii, creat prin Dispoziţia Consiliului de Miniştri nr. 454 din 26 mai, 1961 şi Ordinul Ministerului Gospodăriei Săteşti al Republicii Sovietice Socialiste Moldoveneşti, nr. 184 din 12 iunie 1961, în baza Sovhozului „Progres” şi al Tehnicumului de mecanizare şi electrificare a gospodăriei săteşti.
Prin Hotărârea Colegiului Ministerului Educaţiei, Tineretului şi Sportului nr. 4.4.4. din 27 octombrie, 2005 Colegiul a obţinut Certificatul de acreditare Seria AC nr. 0106.
Asigurarea pregătirii cadrelor de specialitate cu caracter aplicativ pentru economia naţională şi sfera sectorului agrar. Colegiul Tehnic Agricol din Soroca se dovedește a fi un exemplu al abordării în practică a măsurilor privind repunerea sistemului educațional pe făgașul normal. Este un adevărat lăcaş de cultură şi civilizaţie care tinde să aibă uşile deschise pentru toţi cei care au nevoie de educaţie, indiferent de etnie şi religie. Pentru atingerea acestui deziderat se încurajează dezvoltarea profesională a managerilor, în scopul aplicării corecte a legislaţiei şcolare şi a planurilor de învăţământ, precum şi formarea continuă a cadrelor didactice, lucru ce va permite asigurarea unui învăţământ de calitate.
Obiective:
Obiective generale ale Colegiului pentru anul de studii 2015-2016 au fost:
– Evaluarea competenţelor cu scop de orientare și optimizare a învățării;
– Creşterea competitivităţii prin formarea iniţială şi continuă a cadrelor didactice;
– Monitorizarea frecvenţii în scopul prevenirii şi reducerii absentismului;
– Asigurarea flexibilităţii conţinuturilor învăţării, adaptarea lor la realitatea cotidiană, la preocupările, interesele şi aptitudinile elevului;
– Modernizarea stagiilor de instruire practică în vederea formării unor competenţe profesionale înalte;
– Renovarea bazei tehnico – materiale şi didactice a instituţiei;
– Asigurarea accesului tuturor elevilor la servicii educaţionale de calitate, care să permită dobândirea competenţelor cheie şi profesionale.
În vederea dezvoltării curriculare:
– Monitorizarea ofertei educaţionale a Colegiului în conformitate cu criteriile de monitorizare şi evaluare;
– Evaluarea ofertelor, dar şi a performanţelor educaţionale, în baza indicatorilor de performanţă;
– Asigurarea accesului egal la educaţie a tuturor elevilor;
– Monitorizarea şi evaluarea activităţii cadrelor didactice şi manageriale;
– Asigurarea calităţii în educaţie, cu accent pe creşterea gradului de realizare a indicatorilor de calitate.
În vederea dezvoltării resurselor umane:
– Realizarea unui sistem de comunicare rapidă, eficientă şi transparentă pe orizontal şi pe vertical;
– Consilierea managerilor în probleme de proiectare, îndrumare şi control;
– Promovarea unui management eficient, care să ducă la realizarea obiectivelor;
– Asigurarea formării şi dezvoltării resurselor umane.
În vederea atragerii de resurse financiare pentru dezvoltarea bazei materiale:
– Colaborarea cu autorităţile publice locale;
– Sprijinirea dezvoltării unor parteneriate locale;
– Atragerea de resurse financiare şi materiale din grant-uri, sponsorizări etc..
În vederea dezvoltării relaţiilor comunitare:
– Gestionarea corectă şi eficientă a resurselor materiale şi financiare;
– Monitorizarea modului şi a gradului de alocare a fondurilor bugetare pentru infrastructura Colegiului.
Organe administrative:
Conform art. 3.5 din Statutul Colegiului Tehnic Agricol, organul suprem de dirijare în Colegiu este Consiliul Profesoral. Componenţa Consiliului Profesoral a fost instituită prin ordinul nr.105, din 08.09.2016, în baza deciziei Consiliului Profesoral, proces-verbal nr.1, din 08.09.2016. La şedinţă Consiliului Profesoral nr.2, din 19.09.2016 a fost aprobat Planul şedinţelor Consiliului Profesoral pentru anul de studii 2015-2016. Principalele probleme care au fost dezbătute în cadrul şedinţelor au fost: instituirea Consiliului de Administraţie şi a Comisiei de atestare; aprobarea Planului Managerial al Colegiului pentru anul de studii 2015-2016; asigurarea unui parteneriat eficient pentru o bună pregătire a specialiştilor şi activitatea lor în producţie; organizarea orientării profesionale şi formularea propunerilor argumentate la Proiectul planului de înmatriculare pentru anul 2016; analiza pregătirii elevilor pentru participare la olimpiadele zonale şi republicane; evaluarea în Colegiu a cadrelor didactice ş.a..
Conform art. 3.1(b) din Statutul Colegiului Tehnic Agricol, organul de administrare operativă în Colegiu este Consiliul de Administraţie. Componenţa Consiliului de Administraţie a fost instituită prin Ordinul nr. 106 din 08.09.2016, în baza deciziei Consiliului Profesoral, proces-verbal nr. 1 din 08.09.2016. La şedinţă Consiliului Profesoral nr.2, din 19.09.2016 a fost aprobat Planul de activitate al Consiliului de Administraţie, pentru anul de studii 2015-2016. Pe parcursul anului de studii au avut loc 10 şedinţe. Principalele probleme care au fost abordate în cadrul şedinţelor au fost: realizarea Direcţiilor principale de activitate a Colegiilor agricole în anul de studii 2015-2016; realizarea controlului intern al activităţii secţiilor; optimizarea şi eficientizarea instruirii practice a elevilor din Colegiu; calitatea predării disciplinelor de către profesorii nou-angajaţi; executarea bugetului Colegiului, în anul curent şi proiectul finanţării pentru anul viitor; rezultatele obţinute la Staţiunea Didactico – Experimentală a Colegiului în anul 2015 şi sarcini pentru anul 2016.
Calendarul anului de învăţământ
Calendarul anului de învăţământ în Colegiul Tehnic Agricol din Soroca este realizat în baza planurilor de învăţământ în vigoare (ediţia 2016, 2014 în baza Sistemului de Credite şi ediţia 2012).
Elevii anului I studiază conform planurilor de învăţământ, ediţia 2016, elevii anului II şi III studiază conform planurilor de învăţământ, ediţia 2014, iar elevii anului IV conform planurilor de învăţământ, ediţia 2012.
Specialitatea , 1906
Maşini şi aparate electrice de uz casnic, Electrificarea agriculturii
Anul de studii | Activităţi didactice | Sesiuni de examene | Stagii de practică | Vacanţe | ||||
Semestrul 1
|
Semestrul 2 | Semestrul 1
|
Semestrul 2 | Iarnă | Primăvară | Vară | ||
II | 15
săptămîni |
15
săptămîni |
2
săptămîni |
4
săptămîni |
3
săptămîni |
2
săptămîni |
1
săptămînă |
10
săptămîni |
III | 15
săptămîni |
15
săptămîni |
2
săptămîni |
5
săptămîni |
2
săptămîni |
2
săptămîni |
1
săptămînă |
10
săptămîni |
Specialitatea 71320, 1903
Electromecanică
Anul de studii | Activităţi didactice | Sesiuni de examene | Stagii de practică | Vacanţe | ||||
Semestrul 1
|
Semestrul 2 | Semestrul 1
|
Semestrul 2 | Iarnă | Primăvară | Vară | ||
I | 15
săptămîni |
15
săptămîni |
2
săptămînă |
3
săptămîni |
4
săptămîni |
2
săptămîni |
1
săptămînă |
10
săptămîni |
II | 15
săptămîni |
15
săptămîni |
2
săptămîni |
4
săptămîni |
3
săptămîni |
1
săptămînă |
1
săptămînă |
11
săptămîni |
III | 15
săptămîni |
15
săptămîni |
2
săptămîni |
5
săptămîni |
3
săptămîni |
1
săptămînă |
1
săptămînă |
10
săptămîni |
Specialitatea 71330, 1904
Electrificarea agriculturii
Anul de studii | Activităţi didactice | Sesiuni de examene | Stagii de practică | Vacanţe | ||||
Semestrul 1
|
Semestrul 2 | Semestrul 1
|
Semestrul 2 | Iarnă | Primăvară | Vară | ||
I | 15
săptămîni |
15
săptămîni |
2
săptămînă |
4
săptămîni |
3
săptămîni |
2
săptămîni |
1
săptămînă |
10
săptămîni |
II | 15
săptămîni |
15
săptămîni |
2
săptămîni |
4
săptămîni |
3
săptămîni |
2
săptămînă |
1
săptămînă |
10
săptămîni |
III | 15
săptămîni |
15
săptămîni |
2
săptămîni |
2
săptămîni |
2
săptămîni |
2
săptămînă |
1
săptămînă |
10
săptămîni |
Specialitatea 71660, 2051
Exploatarea tehnică a transportului auto, Transport auto
Anul de studii | Activităţi didactice | Sesiuni de examene | Stagii de practică | Vacanţe | ||||
Semestrul 1 | Semestrul 2 | Semestrul 1
|
Semestrul 2 | Iarnă | Primăvară | Vară | ||
I | 15
săptămîni |
15
săptămîni |
2
săptămîni |
3
săptămîni |
4
săptămîni |
2
săptămîni |
1
săptămînă |
10
săptămîni |
II | 15
săptămîni |
15
săptămîni |
2
săptămîni |
3
săptămîni |
3
săptămîni |
2
săptămîni |
1
săptămînă |
11
săptămîni |
III | 15
săptămîni |
15
săptămîni |
2
săptămîni |
1
săptămîni |
3
săptămîni |
2
săptămîni |
1
săptămînă |
11
săptămîni |
Specialitatea 71550, 2004
Mecanică agricolă, Mecanizarea agriculturii
Anul de studii | Activităţi didactice | Sesiuni de examene | Stagii de practică | Vacanţe | ||||
Semestrul 1
|
Semestrul 2 | Semestrul 1
|
Semestrul 2 | Iarnă | Primăvară | Vară | ||
I | 15
săptămîni |
15
săptămîni |
2
săptămînă |
3
săptămînă |
4
săptămîni |
2
săptămîni |
1
săptămînă |
10
săptămîni |
II | 15
săptămîni |
15
săptămîni |
1
săptămînă |
2
săptămîni |
3
săptămîni |
2
săptămîni |
1
săptămînă |
13
săptămîni |
III | 15
săptămîni |
15
săptămîni |
1
săptămînă |
2
săptămîni |
4
săptămîni |
2
săptămîni |
1
săptămînă |
8
săptămîni |
Calendarul anului de studii pentru anul IV
Specialitatea 1906, 1904, 1903
Maşini şi aparate electrice de uz casnic,
Electrificarea agriculturii, Electromecanică
Anul de studii | Activităţi didactice | Sesiuni de examene | Stagii de practică | Vacanţe | ||||
Semestrul 1
|
Semestrul 2 | Semestrul 1
|
Semestrul 2 | Iarnă | Primăvară | Vară | ||
IV | 14
săptămîni |
8
săptămîni |
1
săptămînă |
1
săptămînă |
13
săptămîni |
2
săptămîni |
1
săptămînă |
10
săptămînă |
Specialitatea 2004
Mecanizarea agriculturii
Anul de studii | Activităţi didactice | Sesiuni de examene | Stagii de practică | Vacanţe | ||||
Semestrul 1
|
Semestrul 2 | Semestrul 1
|
Semestrul 2 | Iarnă | Primăvară | Vară | ||
IV | 12
săptămîni |
8
săptămîni |
1
săptămînă |
1
săptămînă |
15
săptămîni |
2
săptămîni |
1
săptămînă |
10
săptămînă |
Specialitatea 2051
Transport auto
Anul de studii | Activităţi didactice | Sesiuni de examene | Stagii de practică | Vacanţe | ||||
Semestrul 1
|
Semestrul 2 | Semestrul 1
|
Semestrul 2 | Iarnă | Primăvară | Vară | ||
IV | 12
săptămîni |
10
săptămîni |
1
săptămînă |
1
săptămînă |
13
săptămîni |
2
săptămîni |
1
săptămînă |
10
săptămînă |
Lista specialităţilor oferite
Colegiul Tehnic Agricol din Soroca oferă programe de formare profesională la următoarele specialităţi:
– 1906 Maşini şi aparate electrice de uz casnic;
– 71330, 1904 Electrificarea agriculturii;
– 71320, 1903 Electromecanică;
– 71550, 2004 Mecanizarea agriculturii;
– 71660, 2051 Transport auto.
Specialităţi acreditate
Colegiul Tehnic Agricol din Soroca a fost acreditat la data de 27 octombrie 2005 cu eliberarea certificatului de acreditare pentru patru specialităţi:
– 1906 Maşini şi aparate electrice de uz casnic;
– 71330, 1904 Electrificarea agriculturii;
– 71320, 1903 Electromecanică;
– 71550, 2004 Mecanizarea agriculturii.
Procedurile de admitere
Admiterea în Colegiu se realizează în baza REGULAMENTULUI de organizare şi desfăşurare a admiterii în instituţiile de învăţământ profesional tehnic secundar din R. Moldova, aprobat prin Ordinul Ministerului Educației nr. 545 din 08 iunie 2016. Colegiul înmatriculează candidaţi în baza Certificatului de studii gimnaziale la studii cu frecvenţa la zi şi candidaţi în baza Diplomei de bacalaureat, Atestatului de studii medii generale, Certificatului de studii liceale la studii cu frecvenţă redusă.
Condiţii de acces:
- a) absolvenții de gimnaziu, cu Certificat de studii gimnaziale;
- b) absolvenții de liceu, cu Diplomă de bacalaureat;
- c) absolvenții școlii medii generale, cu Atestat de studii medii generale;
- d) absolvenții de liceu cu Certificat de studii liceale sau echivalente acestora.
Pentru înscrierea la concursul de admitere, candidaţii depun la Comisia de admitere, a instituţiei de învăţământ profesional tehnic secundar, un dosar cu următoarele acte:
- a) cererea de înscriere la concurs;
- b) fișa de înscriere la concursul de admitere;
- c) actul de studii, în original;
- d) certificatul medical (forma 086-U sau nr.086-E ), eliberat în anul admiterii de circumscripţia medicală respectivă, care confirmă că persoana vizată corespunde exigenţelor medicale pentru studii la programul de formare profesională solicitat;
- e) certificat de naştere/buletinul de identitate (în original și copie);
- f) 6 fotografii color (3×4 cm) g) documentul ce atestă domiciliul permanent al unui părinte/tutore;
- h) certificat despre componenţa familiei, eliberat de organele abilitate;
- i) copiii cu dezabilitate severă, accentuată și medie prezintă un certificat eliberat de Comisia consultativă de expertiza medicală;
- j) certificat (legitimația original/copie) care confirmă că unul din părinţii candidatului a participat la acţiunile militare pentru apărarea integrităţii şi independenţii Republicii Moldova, în războiul din Afganistan sau la lichidarea consecinţelor avariei de la Cernobîl;
- k) confirmarea apartenenţei la familii de romi l) extrasul din Carnetul de muncă (pentru persoanele angajate în câmpul muncii).
Regulamentele principale ale instituţiei
Regulamentele principale ale Colegiului Tehnic Agricol din Soroca sunt:
– Regulamentul intern;
– Regulamentul de organizare şi funcţionare a instituţiei de învăţământ profesional tehnic postsecundar;
– Regulamentul de premiere;
– Regulamentul de activitate al Consiliului profesoral;
– Regulamentul de activitate al Consiliului de administraţie;
– Regulamentul de activitate al Consiliului Metodic;
– Regulamentul de cazare;
– Regulamentul de acordare a burselor;
– Regulamentul Consiliului elevilor.
Coordonatorul instituţional ECVET
Coordonator instituţional ECVET în Colegiul Tehnic Agricol din Soroca este numit prin ordin directorul-adjunct pentru instruire, iar consultant ECVET şefii secţiilor şi profesori cu experienţă vastă în domeniu.
Profilul instituţiei de învăţămînt | ||||||||
Instituţia de învăţămînt profesional tehnic postsecundar | anul fondării | adresa | web | director | Telefon | acreditarea instituţiei nr. hotărîrii / data | ||
1 | Colegiul Tehnic Agricol din Soroca | 1907 | or.Soroca, str.Calea Bălţului, 2 | cnesterenco@yandex.ru; sorocacolegiu@mail.ru | portal.senator.md | Constantin Nesterenco | 0230-2-23-27; 2-23-08 | nr.4.4.4. din 27.10.2005 certificat seria AC nr.0106 |
Anexa nr.1 | |||||||||||||||||||||||||||||
Contingentul de elevi în anul de studii 2015-2016 | |||||||||||||||||||||||||||||
Instituția de învățamînt | Forma de studii | Nr. de elevi pe ani de studii* | Total elevi | Inclusiv | Inclusiv | Naționalitatea | Limba de instruire | Înmatriculați în anul de studii 2015 | Absolvenţi 2016 | % absolvenţi | |||||||||||||||||||
I | II | III | IV | V | Buget | Contract | Total | Buget | Contract | Inclusiv | din nr. celor | ||||||||||||||||||
admişi iniţial | |||||||||||||||||||||||||||||
Barbati | Femei | Moldoveni | Români | Ruși | Ucraineni | Romi | alte naționalități | Romană | Rusă | Alte limbi | total absolvenţi | Buget | Contract | ||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | ||
Colegiul Tehnic Agricol din Soroca | învăţământ la zi | 131 | 131 | 118 | 109 | 489 | 372 | 117 | 479 | 10 | 489 | 489 | 140 | 100 | 40 | 104 | 81 | 23 | 69,3 | ||||||||||
învăţământ cu frecvenţă redusă | 25 | 42 | 40 | 107 | 107 | 107 | 107 | 25 | 25 | 38 | 38 | 95,00 | |||||||||||||||||
Total | 156 | 173 | 158 | 109 | 596 | 372 | 224 | 479 | 10 | 596 | 596 | 165 | 100 | 65 | 142 | 81 | 61 | 82,17 | |||||||||||
*-In tabel vor fi incluse datele la 01. 10.2015 |
- Plan de achizitii 20192,515.90 KB
- Plan de achizitii 20201,371.58 KB